Bedrijfswagen bestickeren: dit is waarom!
Is het je weleens opgevallen hoeveel bestickerde bedrijfswagens er rondrijden in ons land? Het gebruik van bestickering is erg populair en dat is zeker niet zonder reden. Deze vorm van marketing biedt ongelooflijk veel voordelen en wordt veel ondernemers geadviseerd. Maar waarom eigenlijk? Rij jij in een bedrijfswagen en wil je deze laten bestickeren of twijfel je nog? Laat je dan inspireren door de volgende voordelen. Dit is waarom je bedrijfswagen bestickeren een goed idee is.
Meer naamsbekendheid
Het grootste voordeel van autostickers is dat je hiermee flink wat mensen kunt bereiken. Zeker als je door het hele land rijdt. Op die manier bereik je meer mensen dan wanneer je bijvoorbeeld ergens op een vaste plek een billboard of ander soort advertentie ophangt. Of je nu op de snelweg rijdt of ergens geparkeerd staat, je logo of boodschap valt direct op bij omstanders.
Een ander groot voordeel is dat mensen niet om je heen kunnen. Reclames op de televisies of in de kranten kunnen genegeerd worden. Advertenties online worden geblokkeerd door adblockers. Mensen hebben er tegenwoordig weinig behoefte aan om constant geconfronteerd te worden met reclame en beschikken over de middelen om deze te blokkeren of te negeren. Reclame op een auto valt op en wordt ongemerkt toch gelezen. En dat terwijl je het niet bij de ontvanger opdringt. Hierdoor wordt autoreclame doorgaans positiever ontvangen dan andere soorten reclame.
Relatief kleine investering
Reclame maken kost geld. Dat is een feit. Maar het maakt wel uit wat voor soort reclame je gebruikt. Autostickers zijn over het algemeen niet al te duur. Het is een relatief kleine investering voor wat het opbrengt. Bovendien geef je eenmalig geld uit en blijft de boodschap jaren zichtbaar.
Wel is het belangrijk dat je je goed laat adviseren over de verschillende mogelijkheden en je de stickers door een deskundig bedrijf laat ontwerpen. Een goed voorbeeld van zo’n bedrijf is Objekt Reclame. Zo weet je zeker dat de boodschap ook daadwerkelijk over zal komen bij voorbijgangers en dat deze lang mooi én zichtbaar blijft. Hierdoor behaal je meer rendement uit jouw investering.
De boodschap herhalen
Wist je dat reclame pas echt overkomt bij de doelgroep als ze deze vaker te zien krijgen? Zelfs als het niet geheel bewust wordt opgemerkt. Het is dus belangrijk dat de boodschap op subtiele wijze wordt herhaald. Als je veel op de weg te vinden bent, bereik je meerdere malen dezelfde doelgroep. Hierdoor is de kans groter dat de boodschap blijft hangen en raken mensen bekend met je logo en naam. Dit wekt meer vertrouwen, waardoor zij er sneller voor zullen kiezen om jouw bedrijf in te schakelen.
Je auto wordt het visitekaartje van je bedrijf
Alles wat je doet heeft effect op het imago van je bedrijf. Zeker als je een bestickerde auto rijdt. Mensen associëren jouw auto met het bedrijf. Daarom is het belangrijk dat de kwaliteit van de stickers goed is. Let daarnaast ook op je rijgedrag en op hoe de auto onderhouden wordt. Dit alles bepaalt hoe mensen jouw bedrijf zien.